Dinsdagavond 19 mei stond het slotstuk van het samenwerkingsteam Wolfaartsdijk/Colijnsplaat JO17 tegen NVS/Vosmeer in Nieuw-Vossemeer op het programma.
Het kampioenschap was al binnen, de spanning van moeten winnen was verdwenen en dus werd er gekozen voor een ludieke afsluiting: de opstelling werd bepaald door loting. Met spelers op totaal onbekende posities was het vooral wennen geblazen.
Die onwennigheid werd al snel afgestraft. Binnen vijf minuten kreeg Wfd/Colijn een strafschop tegen, die door NVS koelbloedig werd benut: 1-0.

Gaandeweg lukt het Wfd/Colijn om wat meer grip op de wedstrijd te krijgen, maar gelegenheids laatste man Teun moest nogal eens ingrijpen bij een tegenstoot. Toch werd het nog een paar keer penibel en moest ook de paal een grotere achterstand voorkomen.
Het spel liep in de eerste helft moeizaam en in de rust werd besloten om terug te keren naar de vertrouwde posities. In het eerste deel van de 2e helft gaf dat duidelijk meer druk richting het doel van NVS, maar toch werden we weer door de paal geholpen bij een tegenaanval. Niet veel later volgde de verdiende gelijkmaker. Door goed doorjagen van ThijsT werd de bal heroverd, waarna hij de bal perfect breed legde op Xavi, die de 1-1 binnen kon tikken.
Daarna volgde weer een periode waarin NVS wat kansen kreeg en nadat we nog een keer door de lat gered werden wisten ze de 2-1 binnen te schieten. Kort daarna kwam NVS door een rommelgoal ook nog op een 3-1 voorsprong en leek de wedstrijd gespeeld. Maar Wfd/Colijn toonde veerkracht en een kwartier voor tijd soleerde Jeroen langs 4 verdedigers waarna hij de bal keurig breed op Coen legde die de 3-2 binnen schoof. Zo’n 5 minuten voor tijd beoordeelde de NVS keeper een vrije trap van ThijsT compleet verkeerd en vloog zo maar de gelijkmaker erin.
De wedstrijd leek in een remise te gaan eindigen, maar 1 minuut voor het einde schoot NVS toch nog de winnende treffer binnen en bepaalde de eindstand op 4-3.
Daarmee komt een einde aan de samenwerking tussen Wolfaartsdijk en Colijnsplaatse Boys JO17. Een leuke periode met veel voetbal, die voor vriendschappen heeft gezorgd en waar we vast en zeker nog vaak met een positief gevoel aan terug zullen denken.
Roland Vos
