JO17 Kampioen

JO17 kampioen na overtuigende zege op MOC.

Zaterdag 16 mei stond de wedstrijd tegen MOC op het menu, winst betekende direct het kampioenschap, terwijl puntverlies alles zou laten aankomen op de laatste speelronde.

Onder dreigende wolken en met de spanning voelbaar langs de lijn betraden beide ploegen het veld. Toen scheidsrechter Peter voor de eerste keer op zijn fluit blies startte het met regenen, de regen viel onafgebroken tot aan de rust, maar dat leek Wfd/Colijn alleen maar extra energie te geven. Vanaf de eerste minuut werd er met veel intensiteit gespeeld.

De ploeg begon scherper en feller dan we de laatste weken gewend waren. Het spel golfde op en neer, maar het initiatief lag vooral bij Wfd/Colijn. De werklust en strijdlust spatten ervan af. Toch ontsnapte de thuisploeg halverwege de eerste helft aan een achterstand.

Na een snelle aanval van MOC moest Sem alles uit de kast halen om met een werkelijk majestueuze redding de nul te houden Drie minuten later volgde de beloning voor het sterke spel. Troy stuurde Xavi met een perfecte dieptepass weg richting het doel. Xavi bleef koel, schoof de bal beheerst langs de keeper en zette Wfd/Colijn op een verdiende 1-0 voorsprong. Met die stand werd ook de rust bereikt. De voorsprong was terecht, maar gezien het goede spel van MOC was de overwinning zeker nog niet binnen.

Na rust was het plan duidelijk: de nul houden en op jacht gaan naar meer. En dat werd meteen met volle overtuiging uitgevoerd. Eerst leek Jeroen al voor de 2-0 te zorgen, maar zijn inzet spatte uiteen op de lat. Niet veel later viel die tweede treffer alsnog. Uit een corner van Teun kopte ThijsT de bal overtuigend binnen: 2-0.

Daarmee brak het verzet van het sportief spelend MOC langzaam. Achterin stond Wfd/Colijn als een huis. Daan en Jeroen onderschepten vrijwel elke aanval, Job had zijn directe tegenstander volledig in bedwang en Liam bleef onvermoeibaar langs de rechterflank opstomen. Nadat eerst nog een inzet van ThijsT op de paal strandde was het halverwege de 2e helft Finn die het publiek liet genieten. Met een prachtige krul schoot hij de bal schitterend binnen voor de 3-0. De kers op de taart kwam enkele minuten voor tijd.

Na een wedstrijd vol energie en arbeid werd Liam beloond voor zijn enorme inzet. Hij dook op in het strafschopgebied en schoot overtuigend de 4-0 binnen.
Een dik verdiende overwinning en misschien wel de beste wedstrijd van het seizoen. Na het laatste fluitsignaal volgde dan ook een ware vreugde-explosie: JO17 is kampioen van de 3e fase!

Komende dinsdag wacht nog de laatste competitiewedstrijd, uit tegen NVS/Vosmeer in Nieuw-Vossemeer, maar het kampioenschap is binnen — en volledig verdiend.

Roland Vos